۱۳۸۷ آبان ۱۳, دوشنبه

فاصله اوباما با کاخ سفید کم شد

بر اساس آخرين نظر سنجی "رويترز"، باراک اوباما، نامزد دموکرات ها در انتخابات رياست جمهوری آمريکا با اختلاف 6 تا 8 درصد از رقيب جمهوري‌‏خواه خود پيشی گرفته است. در حال حاضر اکثر نظر سنجی های دیگر نیز در آمریکا حکایت از پیشتازی باراک اوباما دارد.

نتايج نظرسنجي "وال استريت ژورنال" و "ان‌‏بي‌‏سي‌‏ نيوز" كه در آخرين ساعات روز يك‌‏شنبه منتشر شد، نشان می دهد که باراك اوباما با 51 درصد محبوبيت بر مک‌‏کين با 43 درصد محبوبيت برتري دارد.

در روزهای گذشته جان مک کین موفق شده بود فاصله خود را با باراک اوباما به 5 درصد برساند، اما به نظر می رسد که در آخرین لحظات آرای سرگردان رای دهندگان مردد به سوی اوباما آمده است.

برخی از ناظران سیاسی انتخاب سارا پی لین، نامزد معاونت كانديداي جمهوري‌‏خواهان در انتخابات رياست‌‏جمهوري را یکی از عوامل اصلی کاهش شانس رسیدن جان مک کین به کاخ سفید برشمرده اند.

آنها بر این باورند كه ناشناس بودن سارا پی لين در عرصه سياست آمريكا، گزارش‌‏های متعدد از رسوایی خانوادگی، سوء استفاده وی از قدرت در مقام فرمانداری ایالت «آلاسكا» و به ویژه اظهارات نسنجیده وی درباره باراك اوباما مبنی بر داشتن روابط دوستانه با تروریست‌‏ها از عوامل كلیدی كاهش محبوبیت سارا پی لین هستند.

هیچ نظری موجود نیست: