۱۳۸۷ آبان ۱۳, دوشنبه

حقوق و مزایای رییس جمهوری آمریکا

رییس جمهوری آمریکا بادریافت سالانه 400 هزار دلار به اضافه 50 هزار دلار بابت هزینه های متفرقه، بالاترین حقوق و مزایا را درمیان دیگر مقام های دولتی و نمایندگان این کشور دریافت می کند.

دفتر کار و اقامت رییس جمهوری آمریکا در کاخ سفید در نظر گرفته شده است، و برای استراحت در دوران مرخصی نیز می تواند از دو استراحتگاه واقع در ایالات کمپ دیوید و مریلند استفاده کند. وی همچنین برای استفاده از هواپیمای تشریفاتی "Air Force One" و هلی کوپتر تشریفاتی " Marine One " ریاست جمهوری و اتومبیل ضد گلوله کادیلاک از اختیار کامل برخوردار است.

رییس جمهوری آمریکا پس از پایان دوره خدمتش به مدت ده سال به منظور حفاظت از او و خانواده اش محافظ در اختیار خواهد داشت.
حقوق وی پس از ترک کاخ سفید سالانه 161 هزار دلار خواهد بود.علاوه بر آن هزینه دفتر کار و تعدادی از کارمندان آن برای مدت چهار سال و نیم از سوی دولت پرداخت خواهد شد. وی همچنین حق برخورداری از پاسپورت دیپلماتیک را دارا خواهد بود. کتابخانه ای نیز به نام وی تأسیس می شود که شرح حال زندگی و دوران ریاست جمهوری اش در آن جمع آوری می شود.

معاون رییس جمهوری آمریکا سالانه 212 هزار دلار، وزراء 183 هزار دلار، قضات بین145 تا 212 هزار دلار، رؤسای کنگره و سنا 203 هزار دلار، رهبران اکثریت و اقلیت کنگره و سنا 175 هزار دلار، نمایندگان کنگره و سنا 165 هزار دلار دريافت مي‌کنند.
میزان حقوق دریافتی فرمانداران ایالت ها نیز بنابر قوانین داخلی هر ایالت متغیر است. برای نمونه فرماندار نیویورک با دریافت سالانه 179 هزار دلار بیشترین حقوق و فرماندار نبراسکا با دریافت سالانه 69 هزار دلار کمترین حقوق را دریافت می کنند.

هیچ نظری موجود نیست: