۱۳۸۷ آبان ۱۳, دوشنبه

زغال سنگ بسوزونید ، ورشکسته می شوید




باراک اوباما در مصاحبه ای با روز نامه سانفرانسیسکو ،نظر خود را در مورد " تجارت آلودگی" (واژه مربوط به کاهش گاز های گلخانه ای با سرمایه گذاری در صنایعی با آلودگی کمتر) این طور بیان کرد:
"اجازه بدهید سیاست کلی ام را در این مورد توضیح دهم:
ما باید سیاست کاهش آلودگی را حداقل در ردیف اولین اولویت ها قرار دهیم البته اگر ارجح بر سایر اولویتها قرار ندهیم .من جز اولین کسانی بودم که خواستم در مورد "تجارت آلودگی" یک حراج 100% انجام شود . به این مفهوم که هر واحد آلودگی برای تولید کننده آن هزینه در بر داشته باشد.
بنا براین هر کسی که بخواهد یک نیرو گاه زغال سنگی را ه بیاندازد ، می تواند ،اما این نیرو گاه او را ورشکسته خواهد کرد ،چون که باید هزینه زیادی بابت گاز های گلخانه ایی که تولید می کند بپردازد."
سیاستهای سبز زیست محیطی بخش عمده ای از شعار های انتخاباتی باراک اوبا ما را در طول مبارزات انتخاباتی او شکل داده است، اما چنین اظهار نظری به مفهوم خدا حافظی با فرصتهای شغلی بسیاری در ویرجینیا ، پنسیلوانیا، کلرادو و ایندیانا خواهد بود.
چنانچه اوباما رئیس جمهور امریکا شود ، رویکرد محیط زیستی او می تواند به طور جدی از میزان گازهای گلخانه ای تولید شده بکاهد .چرا که امریکا و چین از بزرگترین تولید کننده های این گاز در دنیا به شمار می روند.

هیچ نظری موجود نیست: